Kunderna har sagt det klart och tydligt. De vill helst chatta med företaget och föredrar livechatt funktionen på webbplatsen förre sociala medier, e-post och även telefon. Varför? Därför att livechatt support är den snabbaste och smidigaste vägen för att få hjälp.

Men det är inte bara hjälp kunderna är ute efter. De surfar på nätet, besöker en webbsida och oftast dyker det upp en hel del frågor. De vill veta mer om er tjänst eller produkt. De vill boka service eller göra ett köpbeslut. De har frågor och på er hemsida är ingen online som kan hjälpa. Kunden går vidare … Tänk på hur många potentiella kunder som man missar?

Är ditt företag ute efter att öka kundnöjdhet, erbjuda snabb och effektiv kundservice och mångdubbla försäljning, så häng med:

Fördel 1 – Besvara frågor i realtid med livechatt:

Hur kul är det här på en skala från 1-10? “Tack för ditt meddelande/mejl. Vi besvarar normalt alla ärenden inom 24 timmar. Just nu har vi extra högt tryck och beräknar en svarstid på mellan 24-72 timmar.”

Man måste inte göra sina kunder frustrerade. Det krävs en liten investering i livechatt jämfört med vilken kundupplevelse man ger till sina kunder.

De kan nå dig i realtid och dem får sina frågor och funderingar besvarade på direkten. Du ger mycket mer seriöst intryck som företag vilket ger dig flera nöjda och lojala kunder.

Fördel 2 – Livechatt = utökade öppettider, vara tillgänglig för dina kunder 24/7

Ditt företag har en fantastisk möjlighet att vara tillgänglig för kunder dygnet runt, året runt. Prata med dem även om ni har stängt. Hjälp dem med beställningar trots att det är julafton.

Genom att utöka tillgänglighet, kommer dina kunder sällan att ha anledning till att klaga på att deras frågor inte besvaras snabbt.

Kunder kommer att känna sig omhändertagna oavsett vilken tid på dagen dem behöver hjälp.

På vår webbsida finns det lite mer statistik om vilka vinster man uppnår med livechatt: https://televik.se/bemannad-chatt/

Det står också hur man kan spara upp till 20x pengar med Televik jämfört med att anställa en egen chattoperatör.


Televiks professionella, trevliga och engagerade livechatt operatörer kan hjälpa ditt företag att öka försäljning och kundupplevelse.

Fördel 3 – Livechatt ökar kundernas lojalitet till ditt företag

Flera nöjda = flera återkommande kunder

En del företag som har implementerat och bemannat chatt på sin webbsida har 4x sin kundbas.

Genom att öka sin digital närvaro, många företag har fördubblat antal av sina kunder.

En del av dem har gått över från att ringa i telefon till att chatta, men en hel del är nya kunder som insåg att företaget vill göra allt för att förbättra kundupplevelsen.

78% av kunderna säger att de hellre köper produkter och tjänster från ett företag som erbjuder snabb och professionell kundsupport.

Fördel 4 – Livechatt ger dig stor fördel över dina konkurrenter

Om dina konkurrenter inte erbjuder bemannad chatt funktion på sin webbsida (eller erbjuder men svarar inte snabbt utan det dröjer på tiden), det ger dig utrymme att ta över deras kunder.

Tänk själv om följande scenario: Du är på tåget och du vill handla något på nätet, och du har svårt att bestämma dig mellan två produkter. Skulle du hellre ringa och prata med företag eller chattat med dem?

Skulle du hellre ringa till ett företag och boka en tid – om det finns möjlighet att boka via chatt? I dem flesta fall kan man skriva ett meddelande, men kan man alltid ringa?

De flesta människor föredrar livechatt funktion än telefonsamtal. Mer än 50% av kunderna vill hellre chatta med företaget än att ringa ett samtal.

Fördel 5 – Livechatt hjälper ditt företag att konvertera besökare på webbsidan till kunder

Fånga upp besökarna på din webbsida. Leda dem till att köpa er produkt/tjänst eller boka ett möte med säljareavdelningen.

Man kan jämföra livechatt på sin webbsida med till exempel en receptionist i en reception eller en säljare i butik.

Hittar inte besökaren svaret på sin fråga, kommer den att lämna hemsidan och inte konvertera.

Kunderna idag blir mer och mer vana med kommunicera med företaget digitalt. Dem största företagen har insett detta sedan innan, och implementerat livechatt på sina hemsidor. Det företaget som inte bemöter sina kunder digitalt riskerar att förr eller senare tappa dem.

Vi har olika livechatt lösningar som kan hjälpa ditt företag att optimera digital närvaro, förbättra kundservice och öka försäljning.

Kontakta oss idag -> https://televik.se/kontakta-oss/

010 – 491 34 00

Copyright © 2021 Design by NewTec Solutions